piątek, 18 września 2015

domowa masa makowa


Nigdy nawet się nie zastanawiałam i zawsze w okresie świątecznym podczas zakupów w koszyku lądowała puszkowa masa makowa. Na prawdę, nie pomyślałam, żeby zrobić domową... W tym roku nauczyłam się sama wytworzyć wiele rzeczy, które zazwyczaj kupowałam w sklepie (i przy okazji przekonałam się, że domowe=najlepsze :)) więc pomyślałam, że masa makowa będzie kolejna na tej liście. Nawet nie wiecie ile tracicie kupując ten mak z puszki! Domowa masa makowa bije wszystkie sklepowe na głowę! Przemilczę już skład - bo w tej, którą kupicie w supermarkecie macie kilka rodzynków i migdałów na krzyż oraz miód, który nie jest wegański. A w domowej? Masa bakalii, zero chemii, syrop z agawy zamiast miodu! I możecie sami wybrać zestaw bakalii jakie chcecie mieć w swojej masie :) Nie lubisz rodzynków? Żaden problem - użyj suszonej żurawiny lub innych suszonych owoców jakie lubisz. Same plusy :) Wykonanie nie jest trudne, wręcz tak samo proste jak pójście do sklepu, jedynie moczenie maku zabiera trochę czasu, ale warto, oj warto :) 






DOMOWA MASA MAKOWA
ponad 800g masy makowej



200g mielonego maku niebieskiego (ja użyłam TAKIEGO)
50g rodzynków
20g orzechów włoskich
30g migdałów
50g suszonych moreli
30g suszonych śliwek
100g syropu z agawy (lub klonowego / miodu sztucznego)
60g cukru
300ml wody
1/2 buteleczki olejku migdałowego

Mak zalewamy na noc wodą i przykrywamy. Następnego dnia siekamy bakalie i razem z miodem, cukrem oraz olejkiem dodajemy do maku. Mieszamy dokładnie. Masę przechowujemy w szczelnie zamkniętym pojemniku (np. w zakręconym słoiku) w lodówce. Smacznego! :)


PRZYGOTOWAŁAŚ/EŚ TEN PRZEPIS?
BĘDZIE MI MIŁO, JEŚLI PODZIELISZ SIĘ JEGO ZDJĘCIEM I OPINIA! :)
WYŚLIJ JE NA anytrami@o2.pl
NASTĘPNIE ZDJĘCIE ZOSTANIE OPUBLIKOWANE W SPECJALNEJ GALERII! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co sądzisz o tym przepisie?

INSTAGRAM @plantbasedmartyna