czwartek, 26 listopada 2015

makaron z ajvarem i smażonym tofu


Jedliście kiedyś ajvar? Jeśli tak, na pewno już macie na jego temat swoje zdanie i znacie jego smak, ale pewnie znajdzie się kilka osób, które ajvaru nigdy nie jadły...Jak ja - dopóki nie spróbowałam TEGO z Kuchni Świata :) Co to jest ajvar, z czego powstaje? Jest to pasta warzywna z papryki, bakłażanów, z dodatkiem pomidorów, czosnku i przypraw (sól, pieprz, chili). Pochodzi z kuchni serbskiej i jest popularny szczególnie na Bałkanach. Skoro już wiecie czym jest ajvar zapraszam na przepis z jego użyciem! :)




Ajvar jest dostępny w wersji łagodnej, średnio-ostrej i ostrej. Ja użyłam ostrej i muszę przyznać, że ta wersja jest na prawdę bardzo pikantna! Polecam ją więc wszystkim fanom ostrych smaków :) Jeśli wolicie łagodniejsze dania wystarczy wybrać ajvar łagodny lub średnio-ostry :)



MAKARON Z AJVAREM I SMAŻONYM TOFU
2 porcje


130g ulubionego makaronu (użyłam bezglutenowego - kukurydzianego)
100-150g ajvaru (użyłam ostrego)
kostka tofu marynowanego (250g)
sól, pieprz do smaku
2 łyżki oleju
kilka łyżek posiekanej natki pietruszki lub koperki

Tofu kroimy w kostkę, oprószamy solą i pieprzem. Na patelni rozgrzewamy olej i smazymy tofu do zezłocenia. Makaron gotujemy zgodnie z przepisem na opakowaniu. Następnie łączymy razem makaron, tofu, ajvar i natkę lub koperek (zostawiając trochę do dekoracji). Smacznego! :)


PRZYGOTOWAŁAŚ/EŚ TEN PRZEPIS?
BĘDZIE MI MIŁO, JEŚLI PODZIELISZ SIĘ JEGO ZDJĘCIEM I OPINIA! :)
WYŚLIJ JE NA anytrami@o2.pl
NASTĘPNIE ZDJĘCIE ZOSTANIE OPUBLIKOWANE W SPECJALNEJ GALERII! :)

10 komentarzy:

  1. wygląda bardzo smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Taak dawno nie jadłam ajvaru, już ledwo pamiętam ten smak, ale mam z nim raczej dobre wspomnienia :) No dobra, w tym przepisie i tak najbardziej podoba mi się tofu <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam to szczęscie że mama robi domowy ajwar :>
    A z makaronem to go uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja ajwar zajadam na kanapkach, ale koniecznie muszę spróbować Twojego pomysłu i wymieszać go z makaronem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. nigdy go nie jadłam, a patrząc na ten makaron mam na niego tak wielką ochotę <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Smacznie wygląda :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystkie składniki są - trzeba zrobić!:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ajvaru też nigdy nie jadłyśmy a słyszymy o nim coraz więcej :D Oj kusisz :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo podoba mi się to połączenie :) Uwielbiam jak sos tak fajnie oblepia makaron, ale go nie przytłacza :) A kukurydziany to mój ulubiony ostatnio :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja ajwaru używałam jako pasty kanapkowej ;) Ale jest pyszny.

    OdpowiedzUsuń

Co sądzisz o tym przepisie?

INSTAGRAM @plantbasedmartyna