czwartek, 10 grudnia 2015

proteinowe kotlety z soczewicy


Dzisiaj mam dla Was nieco podrasowaną wersję kotletów ze strączków. Będą z niej zadowoleni szczególnie sportowcy, ponieważ kotlety z poniższego przepisu są bardzo bogate w (roślinne) białko - pochodzące po pierwsze z soczewicy, a po drugie z wegańskiej odżywki białkowej z grochu Green Love :) Owa odżywka w swoim składzie ma jedynie izolat białka grochu (oraz subst. przeciwzbrylajacą) więc jej smak nie jest określony, przez co nadaje się doskonale do potraw na słodko, ale jak się również okazuje - także na słono :) Zapraszam do wypróbowania przepisu :)




Przy okazji mam dla Was dobrą wiadomość...
Jeśli zdecydujecie się na zakup wegańskiego białka z grochu (a bardzo je polecam :)) 
to wystarczy, ze przy realizacji zamówienia wpiszecie kod rabatowy SROSLINA15
a otrzymacie 15% rabatu! Ta promocja dotyczy wszystkich produktów w sklepie shapeit.pl oraz sensilab.pl


P.S. Proszę abyście wzięli udział w ankiecie, która znajduje się po prawej stronie! :) Dziękuję! :)



PROTEINOWE KOTLETY Z SOCZEWICY
4 kotlety (1-2 porcje) 


50g suchej soczewicy (u mnie żółta - ale może być Wasz ulubiony rodzaj) + woda do gotowania
miarka (22g) wegańskiej odżywki białkowej z grochu Green Love (możesz kupić ją TUTAJ)
2 łyżki posiekanej natki pietruszki
łyżka oleju
sól, pieprz, kurkuma, wędzona papryka, inne ulubione przyprawy - do smaku

Soczewicę płuczemy i namaczamy w wodzie przez ok. 30 minut (nie jest konieczne, mozecie pominąć ten krok, jeśli macie mało czasu). W garnku zagotowujemy wodę - 2x więcej objętościowo niż soczewicę (np. 1/2 szkl. soczewicy + 1 szkl. wody), gdy zacznie wrzeć wrzucamy soczewicę i gotujemy ok. 20-25 minut do miękkości, może być lekko rozgotowana. Ugotowaną soczewicę rozgniatamy widelcem i dodajemy do niej pozostałe składniki. Jeśli masa jest zbyt gęsta dodajemy odrobinę wody. Z powstałej masy formujemy kotlety, układamy je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy ok. 15 minut w 180*C, następnie ostrożnie obracamy na drugą stronę i pieczemy jeszcze ok. 5 minut. Mozna je również usmazyć na patelni na oleju. Podajemy z dowolnymi dodatkami - kasza/ryż + gotowane warzywa/surówka. Smacznego :)


PRZYGOTOWAŁAŚ/EŚ TEN PRZEPIS?
BĘDZIE MI MIŁO, JEŚLI PODZIELISZ SIĘ JEGO ZDJĘCIEM I OPINIA! :)
WYŚLIJ JE NA anytrami@o2.pl
NASTĘPNIE ZDJĘCIE ZOSTANIE OPUBLIKOWANE W SPECJALNEJ GALERII! :)

8 komentarzy:

  1. A można bez odżywki? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne - dodaj po prostu mąkę :)

      Usuń
  2. mam tyle strączków, że w końcu trzeba je spożytkować a to super pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie dość, że soczewica, to jeszcze odżywka białkowa? Tyle białka! Coś dla mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda apetycznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajnie popękane jak kamyczki wyglądają :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne, uwielbiam takie vega kotleciki <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Kotletów z odżywkami jeszcze nie jadłem. :)

    OdpowiedzUsuń

Co sądzisz o tym przepisie?

INSTAGRAM @plantbasedmartyna