środa, 6 kwietnia 2016

podwójnie jagodowa acai bowl


Słyszeliście kiedyś o jagodach acai? Ja znam je z nazwy już od dłuższego czasu i zawsze mnie interesowały. Ostatnio nadarzyła się okazja, żebym mogła spróbować ich organoleptycznie :) Długo myślałam gdzie je dodać...aż w końcu postanowiłam na pierwszy raz użyć ich w smoothie bowl, które w wersji z dodatkiem tych jagód jest nazywane acai bowl :) Moja acai bowl jest podwójnie jagodowa, ponieważ oprócz sproszkowanych jagód acai uzyłam też naszych polskich, letnich leśnych jagód, które ukryłam na gorsze czasy w zamrażarce :) Do osłody i lepszej konsystencji - zamrożony banan i mamy idealne smoothie bowl - pyszne i odżywcze! Z dodatkami możecie poszaleć i przystroić swoją miseczkę czym tylko chcecie :) 






Od nowego roku na stronie Sensilab możecie znaleźć nowe produkty w linii Healthie i w nowości kategorii eco i superfoods - >>KLIK<< Mam dla Was super wiadomość, bo gdy przy zakupie wpiszecie kod promocyjny SROSLINA15 dostaniecie 15% rabatu! Pamiętajcie o tym przy zakupach :)
JAGODY ACAI również możecie kupić ze zniżką! >>KLIK<<


Jagody acai zawierają ogrom antyoksydantów, dzięki czemu wyglądamy pięknie i młodo ;) Zawierają m.in.: resweratrol, cyanidin-3-glukozyd, kwas ferulowy, a także dużą ilość polifenoli (np. kwas elagowy), które także wykazują działanie przeciwutleniające. W związku z tym jagody acai znalazły się na liście ORAC (ang. Oxygen Radical Absorbance Capacity) - liście produktów spożywczych o dużej zawartości roślinnych przeciwutleniaczy. 
Ich prozdrowotne właściwości w XIX wieku odkryły plemiona amazońskie, które do dziś stosują jagody acai przy biegunce, zwłaszcza na tle pasożytniczym, krwotokach i leczeniu wrzodów. Z kolei Peruwiańczycy stosują zmiażdżone nasiona owoców w celu zwalczania gorączki.
Owoce acai są bogate w kwasy tłuszczowe, takie jak kwas oleinowy (z grupy nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-9) oraz kwas linolowy (z grupy NNKT omega-6). Związki te pomagają obniżyć poziom "złego" cholesterolu (LDL) i podnieść stężenie "dobrego" (HDL) w organizmie, w związki z tym są pomocne w profilaktyce miażdżycy naczyń i innych chorób układu krwionośnego. Przyswajanie "złych" tłuszczów hamuje także zawarty w owocach acai błonnik.




JAGODOWO-BANANOWA ACAI BOWL
1 porcja śniadaniowa // 2-3 deserowe


400g mrożonych jagód, wyjętych z zamrażarki na ok. 4-5h przed przystąpieniem do przygotowania przepisu
średni dojrzały banan, posiekany na kawałki i zamrożony
50ml mleka roslinnego
dowolne dodatki :)

Wszystkie składniki miksujemy na gładką masę, przekładamy do miseczki i dekorujemy wedle uznania :) Smacznego! :)




PRZYGOTOWAŁAŚ/EŚ TEN PRZEPIS?
BĘDZIE MI MIŁO, JEŚLI PODZIELISZ SIĘ JEGO ZDJĘCIEM I OPINIA! :)
WYŚLIJ JE NA anytrami@o2.pl
NASTĘPNIE ZDJĘCIE ZOSTANIE OPUBLIKOWANE W SPECJALNEJ GALERII! :)

3 komentarze:

  1. Acai jadłyśmy tylko jako dodatek w jakimś produkcie ale samych jeszcze okazji nie miałyśmy :) Poczęstujemy się taką miseczką jak tylko dorwiemy te jagody :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wstyd przyznać, ale o ile uwielbiam wszystkie superfood to jagód acai jeszcze nie próbowałam. ale ta miseczka wygląda bardzo apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze nie próbowałam acai :/

    OdpowiedzUsuń

Co sądzisz o tym przepisie?

INSTAGRAM @plantbasedmartyna