wtorek, 21 czerwca 2016

hummus z pieczoną papryką i moje pierwsze zakupy online


Kocham hummus od kiedy po raz pierwszy go spróbowałam! Jednak za nic nie podchodzi mi ten sklepowy...Zawsze robię domowy, który mogę idealnie dopasować pod swoje kubki smakowe :) Najczęściej robię zwykły, klasyczny hummus >>KLIK<<, jednak czasami wzbogacam go o jakieś dodatki smakowe tak jak ten dzisiejszy. Paprykowy hummus jest obłędny! Te smaki wspaniale współgrają i bardzo Wam go polecam! Koniecznie wypróbujcie!






Ostatnio również miałam okazję po raz pierwszy dokonać zakupów w internetowym sklepie spożywczym. Był to sklep www.frisco.pl i powiem Wam, że jestem bardzo zadowolona z tych zakupów. Sklep jest świetnie wyposażony, znajdują się w nim produkty z każdej kategorii, jak widać mozna znaleźć tam nawet superfoods czy inne wymyślne produkty. Ceny są nawet niższe niż w stacjonarnych sklepach, a od 150zł wysyłka jest darmowa. Jeśli chodzi o produkty, które zamówiłam były to:

~mango suszone
~ryż czarny pełnoziarnisty
~płatki quinoa
~płatki amarantusowe
~puree z mango
~makaron bezglutenowy "kolanka"
~pasta sezamowa tahini (użyta w dzisiejszym hummusie - polecam!)
~nasiona konopi łuskane
~gryka do chrupania
~diet pasta makaron shirataki fettucine
~czekolada gorzka z nadzieniem nugatowym
~soczewica czarna
~bio kostki rosołowe warzywne
~taco shells
~pasta miso ciemna
~mąka z quiona

Jak widać w sklepie jest bardzo dużo ciekawych produktów. Wszystkie z powyższych wykorzystam w swoich przepisach w najbliższym czasie więc spodziewajcie sie ich również na blogu :) Dzisiaj spróbowałam już tahini, która świetnie sprawdziła się w hummusie! :)



HUMMUS Z PIECZONĄ PAPRYKĄ
ok. 400g pasty


200g ugotowanej ciecierzycy
średnia czerwona papryka, ok. 200g
4 łyżki tahini (użyłam tej >>KLIK<<)
2 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę
sok z 1/2 cytryny
łyżeczka słodkiej papryki w proszku
kumin, sól, pieprz do smaku

Paprykę kroimy na kilka części i pieczemy ok. 20-30 minut w 200*C. Następnie wszystkie składniki oprócz przypraw blendujemy na gładką masę. Doprawiamy do smaku. Przekładamy do słoiczka/zamykanego pojemnika i przechowujemy w lodówce max. tydzień. Smacznego! :)


PRZYGOTOWAŁAŚ/EŚ TEN PRZEPIS?
BĘDZIE MI MIŁO, JEŚLI PODZIELISZ SIĘ JEGO ZDJĘCIEM I OPINIA! :)
WYŚLIJ JE NA anytrami@o2.pl

NASTĘPNIE ZDJĘCIE ZOSTANIE OPUBLIKOWANE W SPECJALNEJ GALERII! :)

8 komentarzy:

  1. Uwielbiam hummus, a ostatnio właśnie po raz pierwszy dodałam do niego pieczoną paprykę :) Smak nieziemski! Polecam również z dodatkiem pieczonej dyni lub buraka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Smakowicie i zachęcająco wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  3. Od tygodnia hummus za mną chodzi, koniecznie muszę zrobić. Twój jest fajnym urozmaiceniem do klasycznego ;3

    OdpowiedzUsuń
  4. Koniecznie taki z pieczoną papryką musimy spróbować, bo ile można klasyczny jeść albo z pomidorami xD
    Vivani nugatowa jest pyszna także dobry wybór :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Nastawiam piekarnik! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. W końcu muszę spróbować, nigdy nie jadłam, a chodzi za mną od dłuższego czasu, bo kocham tahini :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Hummus z suszonymi pomidorami wprost uwielbiam (i serdecznie polecam). Zaciekawiłaś mnie połączeniem z pieczoną papryką i mam wrażenie, że będzie ono równie genialne jak moje ulubione z pomidorami. Dzięki za inspirację:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Polecam hummus z tego przepisu. Robiłem dużo już hummusów aczkolwiek ten jest super, przegrywa tylko z wersją z suszonymi pomidorami. :)

    OdpowiedzUsuń

Co sądzisz o tym przepisie?

INSTAGRAM @plantbasedmartyna