sobota, 25 czerwca 2016

spring rolls'y z tofu i warzywami


Ostatnio przypomniałam sobie o opakowaniu papieru ryżowego, które kupiłam jakiś czas temu, ale do tej pory było jeszcze nienapoczęte. Pogoda raczej nie sprzyja ciężkim i tłustym sajgonkom, ale spring rollsy będą teraz jak znalazł! Lekkie, ale pożywne i sycące, a dzięki tofu bogate w białko. Dobry pomysł na lunch albo propozycja potrawy na grilla :) Do środka oprócz tofu możecie użyć warzyw jakichkolwiek tylko chcecie! :) 






SPRING ROLLSY Z TOFU I WARZYWAMI
2 porcje


kostka (200g) BIO tofu marynowanego w tamari (Polsoja)
6-8 arkuszy papieru ryżowego
6-8 małych liści sałaty lodowej
dowolne warzywa pokrojone w słupki - u mnie ogórek, marchewka i papryka
odrobina oleju kokosowego do smażenia

Kostkę tofu przekrajamy na pół, a następnie kroimy w słupki (ważne aby i tofu i warzywa były mniej-więcej równej długości). Na patelni rozgrzewamy niewielką ilość oleju kokosowego i smażymy słupki tofu z każdej strony. Papier ryżowy teraz należy zwilżyć wodą (zgodnie z instrukcją na opakowaniu), na środku układamy sałatę, tofu i warzywa po czym zwijamy również zgodnie z instrukcją na opakowaniu (powinien być obrazek :)). Smacznego! :)


PRZYGOTOWAŁAŚ/EŚ TEN PRZEPIS?
BĘDZIE MI MIŁO, JEŚLI PODZIELISZ SIĘ JEGO ZDJĘCIEM I OPINIA! :)
WYŚLIJ JE NA anytrami@o2.pl
NASTĘPNIE ZDJĘCIE ZOSTANIE OPUBLIKOWANE W SPECJALNEJ GALERII! :)

8 komentarzy:

  1. Świetny pomysł! :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ślinka cieknie.Muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ostatnio pokochałam spring rollsy, więc będą jak znalazł na pyszny lunch czy obiad :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak dawno nie robiłam spring rollsów! Bardzo za nimi przepadam, szczególnie w sezonie letnim. Twoje, dzięki sałacie, mają piękny kolor :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Teraz koniecznie zrób taką wersję owocową :D My pokochałyśmy połączenie lekko słonego papieru ryżowego ze słodkimi owocami :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda super. :) Dawno takich nie jadłyśmy, więc dziękujemy za przypomnienie. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglądają tak zdrowo! Bardzo lubię domowe sajgonki, ale fakt, te mięsne i smażone w tłuszczu na obecną pogodę nie są najlepszym rozwiązaniem. :P Nigdy nie jadłam tofu, chyba czas spróbować :)

    OdpowiedzUsuń

Co sądzisz o tym przepisie?

INSTAGRAM @plantbasedmartyna