sobota, 31 grudnia 2016

desery kokosowe KOKO YOGO - recenzja #5


Jakiś czas przedstawiałam Wam desery vel jogurty na bazie kaszy jaglanej od KOKO YOGO >>KLIK<< a dziś chciałabym przedstawić Wam kokosową część oferty KOKO YOGO.
Firma w swoim asortymencie posiada również desery wytwarzane na bazie mleka kokosowego - bez laktozy, glutenu, cukru, soi...Idealnie? ;) Do wybory mamy trzy warianty smakowe - naturalny, z nasionami chia oraz z musem z mango.

czwartek, 22 grudnia 2016

piernik świąteczny na już! bez glutenu, cukru i tłuszczu


Święta już za 2 dni! Kto jeszcze nie ma ustalonego świątecznego menu? ;) Jeśli jesteś wśród tych osób kliknij TUTAJ aby poznać wszystkie świąteczne przepisy z mojego bloga :)
W internecie sporo jest przepisów na pierniki, które muszą poleżakować jakiś czas przed Świętami...Jednak, jak wiadomo na to nie ma już czasu, więc dziś mam dla Was przepis na piernik, który nie wymaga tego, aby trzeba było czekać na jego zjedzenie ;) Nadaje się idealnie do jedzenia już od razu po upieczeniu. W dodatku nie zawiera glutenu, tłuszczu i cukru! To co, kto się skusi i upiecze go na Wigilię? ;) Ja na pewno zrobie go ponownie! 

wtorek, 20 grudnia 2016

czy weganie muszą jeść zdrowo?


Dzisiaj chciałabym poznać Wasze zdanie na temat...diety wegańskiej w połączeniu ze 100% zdrowym odżywianiem. Wiele osób uważa, że weganie m u s z ą jeść w 100% "czysto" i zdrowo, nie wolno nam już zjeść smażonych frytek czy chipsów/czekolady... Jednak p r a w d z i w a definicja weganizmu jest zupełnie inna! Jestem ciekawa, co sądzicie na ten temat! Dajcie mi koniecznie znać :) Zapraszam do obejrzenia poniższego filmiku, na którym mówię o moich odczuciach. 
Przy okazji bedzie mi miło, jeśli zasubskrybujesz mój kanał >>KLIK<< wtedy jako pierwszy będziesz wiedział o nowych filmach! :)


poniedziałek, 19 grudnia 2016

tofurnik czekoladowo-pomarańczowy


Kolejny przepis na tofrunik! Drugi pod rząd?! Tego jeszcze na moim blogu nie było, ale przed Bożym Narodzeniem chciałam stworzyć kilka przepisów, aby potem mieć z czego wybierać :) I takim oto sposobem wymyśliłam drugi tofurnik, tym razem o smaku czekoladowo-pomarańczowym. Osobiście uwielbiam połączenie czekolady i pomarańczy! Jeśli Wy też, to ten tofurnik na pewno Wam posmakuje! Jest wyraźnie kakaowy (bo wbrew pozorom nie zawiera czekolady, a właśnie kakao ;)) z pomarańczowym posmakiem - smaki idealnie się uzupełniają! I również będzie idealny na Święta, bo nie wiem jak Wam, ale mi pomarańcze bardzo kojarzą się ze Świętami czy ogólnie zimowym okresem :) I teraz najgorsze...mam straszny dylemat, który tofurnik upiec na Święta! :o :( A Wy, jaki upieczecie? :)

sobota, 17 grudnia 2016

tofurnik (prawie) jak sernik


Słuuuchajcie, zrobiłam najlepszy jak do tej pory tofurnik! I muszę być nieskromna, serio. Całą rodziną się nim zajadaliśmy, a ja nie mogłam uwierzyć, że w końcu udało mi się stworzyć tofurnik, który smakiem bardzo przypomniał sernik. Moi rodzice nie zbyt przepadali za tofurnikami i różnymi wersjami moich "serników" z tofu które już robiłam, ale ten posmakował im bardzo i właściwie zjedliśmy 3/4 pierwszego dnia... Na swoje usprawiedliwienie mamy to, że był upieczony w małej 18cm tortownicy... :P No ale - skoro tak bardzo posmakował moim rodzicom - to o czymś świadczy! Ten tofurnik jest na prawdę jak do tej pory najlepszym jaki upiekłam i powiem Wam, że powoli opanowuję już sztukę pieczenia tofurników i wychodzą one coraz lepsze ♥ Ten tofurnik będzie również idealny na święta - upieczcie go i zobaczcie czy Wasi bliscy, zorientują się, że to nie sernik :) I koniecznie dajcie mi znać, jak wyszedł ten ekspetyment :) A teraz najważniejsze, czyli...przepis!!! ♥


wtorek, 13 grudnia 2016

wilgotne ciasto bananowe na (wegańskim) jogurcie {video przepis}


Oto kolejny przepis z użyciem deseru jaglanego KOKO YOGO. Poprzednio przygotowałam czekoladowy krem z tofu >>KLIK<<, a dziś mam przepis na pyszne ciasto! Tym razem użyłam innego smaku deseru - kokosowego. Banan i kokos to na prawdę smaczne połączenie! Smak kokosa nie jest bardzo wyczuwalny, ale dzięki dodatkowi jogurtu ciasto jest wilgotne i ma przyjemny aromat :) Kokosowego posmaku dodaje ciastu również mąka kokosowa.
Już niedługo kolejny przepis z deserkiem KOKO YOGO, zapraszam Was również na stronę producenta >>KLIK<< jeśli chcecie dowiedzieć się wiecej o produktach :) 

sobota, 10 grudnia 2016

wegańscy ulubieńcy listopada


Zapraszam do obejrzenia filmu z ulubieńcami listopada! :) 



JEŚLI FILMIK CI SIĘ PODOBAŁ BĘDZIE MI MIŁO GDY ZASUBSKRYBUJESZ MÓJ KANAŁ >>KLIK<<

pierniczki bez glutenu i cukru rafinowanego


1/3 grudnia za nami, a na blogu nie pojawił się jeszcze żaden typowo świąteczny przepis! :o Wiem, że na nie czekacie i dzisiaj dzielę się z Wami już pierwszym tegorocznym świątecznym przepisem i będą to pierniczki. Na blogu jest już jeden przepis na pierniczki >>KLIK<< jednak zawsze dobrze jest mieć wybór dlatego też przygotowałam drugi, nieco inny przepis. Pierniczki wyszły przepyszne! Są bardzo wciągające...Gdy zje się jednego, mimowolnie sięgamy po następnego...i następnego ;) Dzięki melasie mają również bardzo ciekawy aromat, który idealnie pasuje do korzennych przypraw. Pierniczki są kruche, ale zarazem miękkie. Utrzymują tę samą konsystencję przez cały czas - nie twardnieją z dnia na dzień. Jedynie od razu po upieczeniu są nieco miększe niż w następnych dniach. Z powodzeniem możecie upiec je w dzień świąt, jak i 1-2 przed. Będą również dobre jako prezent dla wielbicieli korzennych ciasteczek :) Ja sama na pewno powtórzę ten wypiek gdy nadejdzie Boze Narodzenie, bo mi oraz reszcie domowników bardzo posmakowały wegańskie i bezglutenowe pierniczki z tego przepisu! :)


środa, 7 grudnia 2016

jednoporcjowy dyniowy tofurnik z czekoladą


Czasami warto być egoistą...i upiec sobie jednoporcjowy tofurnik! ;) Często robię jednoporcjowe wypieki, a gdy mi posmakują zazwyczaj następnie odtwarzam je w "pełnowymiarowej" wersji. Tym razem przygotowałam tofurnik...jakżeby inaczej - z dynią! ;) A że ostatnio bardzo polubiłam połączenie dyni i czekolady, w takich właśnie smakach stworzyłam ten tofurniczek. Można zjeść go na śniadanie lub deser, albo nawet spakować do lunchboxu i zabrać do szkoły/pracy i w przerwie na posiłek cieszyc się słodkim, pysznym i jesiennym tofurnikiem - cały dla Ciebie! Znaczy...mozesz sie podzielić, ale...po pierwszym kęsie będziesz chciał zachować cały dla siebie! ;) 


sobota, 3 grudnia 2016

czekoladowo-orzechowy krem z awokado i banana (bez cukru)


Na rynku można znaleźć już kilka wegańskich zamienników Nutelli, jednak wiele osób z nich nie korzysta ze względu na kiepski skład, w którym na pierwszym miejscu zazwyczaj znajduje się cukier, a następnie masa utwardzonych tłuszczów. Nie jest coś najlepszego...Mimo wszystko jeśli chodzi o mnie, uważam, że gdy ktoś je takie rzeczy z umiarem to nic nie szkodzi, raz na jakiś czas można pozwolić sobie na taką przyjemność i dlatego też w swojej szafce mam taki wegański krem nugatowy z niegrzecznym składem ;)) Wiem jednak że są osoby, które za nic nie wezmą czegoś takiego do ust i dla nich właśnie przygotowałam ten przepis (znaczy - ten przepis jest dla każdego z Was, ale osoby szukające zdrowego kremu czekoladowego na pewno najbardziej się ucieszą :)). 
W moim kremie czekoladowym nie znajdziecie rafinowanego cukru - źródłem słodyczy są to daktyle i banany. Jako tłuszcz występuje awokado i maslo orzechowe, a czekoladowego smaku nadaje karob i kakao. Samo zdrowie! :) A jaki jest pyszny! Mówię Wam...Musicie spróbować ♥♥♥

INSTAGRAM @plantbasedmartyna