środa, 25 stycznia 2017

WEGANIZM JEST ZA DROGI!


"Weganizm to przecież taka droga dieta...", "Ale te BIO warzywa i owoce są takie drogie!" itd, itd...
Słyszeliście kiedyś coś takiego? Ja niestety dość często spotykam się z przekonaniem, że dieta wegańska jest, o dziwo, droga... Z tego co zaobserwowałam, bardzo wiele ludzi tak sądzi. Nie jest to jednak prawda, gdyż dieta wegańska* jest najtańszą z możliwych :) Postanowiłam, że przeznaczę cały filmik aby omówić temat wiec zapraszam Was do oglądania :) 

*mowię tutaj o diecie wegańskiej opartej na : (sezonowych) warzywach i owocach, produktach zbożowych, roślinach strączkowych, nasionach i umiarkowanych ilościach orzechów 


PODOBAŁ CI SIĘ FILMIK?
BĘDZIE MI MIŁO JEŚLI ZASUBSKRYBUJESZ MÓJ KANAŁ >>KLIK<<
DODATKOWO, DZIĘKI TEMU JAKO PIERWSZY DOSTANIESZ POWIADOMIENIE O NOWYM FILMIE :) 

3 komentarze:

  1. hej :) Wrzuć może jakieś pomysły na sycące owocowe koktajle na bazie np mleka sojowego ;) Może być z dodatkami typu siemię lniane, nasiona chia, zboża ekspandowane, orzechy etc (może masz jeszcze jakieś inne pomysły). Ostatnio jestem na etapie takich lunchy i w sumie brakuje mi inspiracji ;)
    Ja zazwyczaj robię połączenie jakiegoś owocu kwaśnego i słodkiego, np banan i truskawka, mandarynka i daktyle etc ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy21:30

    Trudno się dziwić temu, że ludzie oceniają dietę wegańską jako drogą, skoro w większości przepisów w głównej roli występuje awokado, tofu, migdały i nerkowce NA SZKLANKI oraz mleko kokosowe i sojowe. Często szukam jakichś fajnych wegańskich przepisów i stwierdzam, że jak na dietę codzienną to zdecydowanie nie na moją kieszeń.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Fajne wegańskie przepisy" nie muszą składać się z wymienionych przez Ciebie składników. Można przygotować super wege danie używając strączków, ogólnie dostępnych i tanich warzyw i/lub kasz. Szczerze mówiąc nie znam żadnego weganina, który bazuje swoja dietę na tofu czy innych tego typu produktach (np. tempeh/"fake meat'y") oraz je nerkowce/migdały kilogramami. Takie produkty powinny stanowić jedynie DODATEK do naszej diety, który ją nieco urozmaici i nie ma nic złego w kupowaniu i używaniu takich produktów raz na jakiś czas. Jednak moja dieta bazuje głównie na ogólnodostępnych, sezonowych warzywach i owocach + nasionach strączkowych + produktach zbożowych, a orzechy jem w umiarkowanych ilościach. Na jedzenie nie wydaję o wiele wiecej niż osoby na diecie "tradycyjnej". Tak jak mówię w filmie - to od nas zależy ile będzie kosztować nas jedzenie na diecie wegańskiej gdyż każdy ma wybór - można albo kupować wiele produktów takie typu o jakich piszesz, lub traktować je jedynie jako urozmaicenie od czas do czasu naszej diety, a jeść głównie warzywa i owoce, kasze, strączki itpi itd :) Mam nadzieję, że moja odpowiedź nieco rozwikłała Twoje wątpliwości, pozdrawiam :)

      Usuń

Co sądzisz o tym przepisie?

INSTAGRAM @plantbasedmartyna