środa, 19 kwietnia 2017

proteinowy "omlet" z karmelowymi jabłkami


Dzisiaj mam dla Was kolejną omletową śniadaniową propozycję w wersji proteinowej. Uwielbiam jeść takie placki / omlety, bo są szybsze do zrobienia niż pancakes (smażymy jeden duży zamiast kilku małych ;)), a dodatkowo są bardzo sycące no i pyszne! ;) Moim ostatnim odkryciem są też jabłka duszone z bezcukrowym syropem butterscotch, które smakują jakby były karmelizowane! Może do najzdrowszych ten syrop nie należy, ale raz na jakiś czas można ;) 






PROTEINOWY "OMLET" 
Z KARMELOWYMI JABŁKAMI
1 porcja


50g mąki (użyłam ryżowej, może być ulubiona bezglutenowa lub pełnoziarnista)
20g odżywki białkowej Active Women Vegan Blend
łyżeczka mielonego lnu
80-100ml mleka roślinnego
łyżeczka octu jabłkowego
płaska łyżeczka bezglutenowego proszku do pieczenia

Mąkę, odżywkę, len i proszek do pieczenia łączymy w misce, następnie stopniowo dolewamy mleko do osiągnięcia gęstej konsystencji, na koniec dodajemy ocet jabłkowy i mieszamy. Rozgrzewamy patelnię z odrobiną oleju lub bez i smażymy omlet ok. 5-7 minut na małym ogniu pod przykryciem, następnie odwracamy ostrożnie na drugą stronę i smażymy jeszcze ok. 3-4 minuty. Podajemy z karmelowym jabłkiem (przepis poniżej) i masłem z nerkowców >>KLIK<<.

jedno średnie jabłko ulubionej odmiany (ok. 200-250g)
opcjonalnie - odrobina cynamonu

Jabłko kroimy w kostkę (można je wcześniej obrać ze skórki, ja jednak tego nie zrobiłam). Na dno rondelka wlewamy odrobinę wody (2-3 łyżki) i gdy zacznie się gotować od razu wrzucamy jabłko i dusimy pod przykryciem do momentu aż zmięknie. Pod koniec dodajemy syrop i ew. cynamon i odparowujemy nadmiar wody. 
Smacznego! :)


PRZYGOTOWAŁAŚ/EŚ TEN PRZEPIS?
BĘDZIE MI MIŁO, JEŚLI PODZIELISZ SIĘ JEGO ZDJĘCIEM I OPINIA! :)
WYŚLIJ JE NA anytrami@o2.pl
NASTĘPNIE ZDJĘCIE ZOSTANIE OPUBLIKOWANE W SPECJALNEJ GALERII! :)


8 komentarzy:

  1. Smacznie wygląda! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Musi być pyszny 💖 Ostatnio wolę jeść bardziej takie placki niż nawet owsianki na śniadanko 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. ile kcal zjadasz tak na oko, pytam z ciekawosci. nie hejtuje. interesuje sie weganizmem jak dieta, a nie styl zycia, i zastanwiam sie ile trzeba jesc zeby sie na jesc, i ile to wychodzi kcal. dzieki za odpowiedz. kocham twoj blog :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ilość kalorii to kwestia bardzo indywidualna, która zależy od wielu czynników - aktywności fizycznej, wieku, wagi, wzrostu, stanu zdrowia itp... Ja jem nieco ponad 2000 kcal, ale staram się jeszcze zwiększać stopniowo tę ilość :) Sama musisz dojść do tego ile potrzebujesz aby zjesć :) Dla jednego te 2000 kcal to za dużo, dla innego za mało ;) I dziękuję za miłe słowa co do bloga :)

      Usuń
  4. My tylko odrobinę cynamonu byśmy wymieniły na kg cynamonu i byłoby idealnie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również uwielbiam cynamon :)

      Usuń

Co sądzisz o tym przepisie?

INSTAGRAM @plantbasedmartyna