niedziela, 14 maja 2017

pyszne i zdrowe brownie z awokado (bezglutenowe) // gluten free avocado brownie


E N G L I S H  B E L L O W , S C R O L L  D O W N 

Lubicie awokado? Moim zdaniem albo się je kocha, albo nienawidzi... ;) Ja swego czasu zupełnie nie mogłam się przekonać do tego owocu (tak, awokado to owoc!). Jednak jest ono tak wartosciowe, że warto próbować wprowadzać je do swojej diety. Dlatego zaczełam przygotowywać różne słodkości z jego użyciem, bo wiadomo, że wszystko co słodkie wchodzi lepiej... ;) Na blogu jest już kilka słodkości z awokado : kakaowy krem, kolejny krem - tym razem kakaowo-orzechowy, trufle czekoladowe czy smoothie. Dzisiaj do zacnego grona słodkości z awokado dołącza również przepis na brownie! To jedno z najlepszych jakie jadłam, zaraz po tym z ciecierzycy, czy buraczanym. Awokado jest oczywiście zupełnie niewyczuwalne (gwarantuje!) jednak dzieki niemu brownie jest wilgotne, pyszne i oczywiscie zdrowe! Awokado zawiera sporo tłuszczu, to prawda, jednak są to bardzo zdrowe tłuszcze, które powinny znaleźć się w naszej diecie! Jeśli i Wy chcielibyście się przekonać do awokado, wszystkie wcześniej wymienione przepisy będą dobrym wstępem do tej znajomości ;) I oczywiscie koniecznie też wypróbujcie to brownie! A ja chyba niedługo znów je upiekę... ;)

czwartek, 11 maja 2017

krem snickers w zdrowej wersji!


Kto by pomyślał, że z takich składników może powstać coś tak pysznego...I faktycznie nawiązującego smakiem do snickersa - mamy tutaj smak karmelowy, czekoladowy i orzechowy. W dodatku krem jest słodziutki, a nie ma w nim ani grama cukru rafinowanego! Jestem naprawdę bardzo zadowolona z tego przepisu - ostatnio to mój ulubiony krem! Aż cieżko uwierzyć z czego jest zrobiony i że jest taki zdrowy! Smakuje dobrze jako dodatek do deserów, owsianki, pancakes, naleśników czy jako smarowidło do pieczywa. Ja lubię też wyjadać go z miseczki bez żadnych dodatków... :D Spróbujcie koniecznie! <3


niedziela, 7 maja 2017

owsianka z lucumą


Kolejny post z rzędu poświęcony owsiance? Taaaak...ale wiecie, że je uwielbiam i mogłabym jeść codziennie na śniadanie ;) Tym razem mam dla Was tradycyjną, gotowaną owsiankę. No, może nie taką bardzo tradycyjną, bo dodałam do niej lucumę! A co to w ogóle jest "lucuma" - zapytacie. Otóż, sproszkowana lucuma pozyskiwana jest z suszonych i roztartych owoców drzewa Pouteria lucuma występującego w rejonie Andów. Lucumę określa się mianem „Złota Inków”. Sproszkowane owoce są zdrową alternatywą dla słodzików i cukru. Zawierają naturalnie występujące cukry, witaminy z grupy B i składniki mineralne. Charakteryzują się doskonałym smakiem i niskim indeksem glikemicznym. Z własnych obserwacji mogę też dodać, że świetnie smakuje w owsiance - nieco ją zagęszcza i nadaje lekko karmelowy posmak :) 

poniedziałek, 1 maja 2017

pieczona owsianka nadziana masłem orzechowym


Bardzo często jem na śniadanie owsiankę. Jeśli Wy też, to dzisiaj mam dla Was propozycję, która na pewno się Wam spodoba, a jest to pieczona owsianka! Bardzo lubię tę formę owsianki :) Niestety trzeba poczekać na nią nieco dłużej niż na gotowaną owsiankę, ale zdecydowanie warto! A w miedzyczasie zawsze można zająć się czymś innym ;) Przepis na owsiankę który prezentuje poniżej dostarczy nam wszystkich niezbędnych makroskładników - węglowodanów (płatki owsiane), białka (wegańska odżywka białkowa) oraz tłuszczu (masło orzechowe) więc stanowi bardzo zdrowe śniadanie, a do tego jest sycąca i pyszna
Lubicie pieczone owsianki? Jak często takie jecie? ;) 

INSTAGRAM @plantbasedmartyna